02 Ocak 2010

Blogger SEO Optimasyon


Benimde pek eski bir web geçmişim olduğu söylenemez açıkçası. Ama araştırmayı ve paylaşmayı sevdiğim için size bloglar için SEO ayarları nı anlatmaya çalışacağım. SEO'nun ne olduğunu bilmeyen arkadaşlara rehber olması için şöyle başlayalım.

SEO = Search Engine Optimizasyon yani, arama motorlarının sitenizdeki içeriği kolaylıkla algılamasına ve insanların sizin sitenize - bloğunuza kolayca ulaşabilmesini sağlayan Meta tag kodlarıdır. Genellikle profesyonel web masterlar tarafından uygulanan bu sistem, bloglara da uygulanabilmektedir. Sözü fazla uzatmadan SEO optimasyonuna geçelim.

İlk önce unutmamamız gerek her zaman olduğu temamızın yedeğini bilgisayara kaydediyoruz. Bunun sebebi doğa bilecek herhangi bir database kaybında temamızı kurtarabilelim.

1. adım : Sitenizde YERLEŞİM seçeniğini tıkladıktan sonra HTML Düzenle seçeneğini tıklıyoruz ve CTRL F yardımı ile aşağıdaki kodu arattırıyoruz.

<b:include data='blog' name='all-head-content'/>

2. adım : Bu kodun hemen altına aşağıdaki kodu yapıştırıyoruz.

 <meta content='SİTE AÇIKLAMASI' name='description'/><meta content='KEYWORD ETİKET BURAYA' name='keywords'/><meta content='ADINIZ BURAYA' name='author'/>  
Yapmanız gerekenlerin hepsi bu kadar. Fakat kırmızı olarak yazılan yerleri değiştirmeyi yani kendi sitenize uygun olarak hazırlamayı unutmayınız.

Bu İşlem Bitti. Gelelim 2. İşleme.

Blogger SEO bakımından gelişmiş bir hazır sistemdir. Blogger Title (Başlık)'ı yeterince Google'ın sevdiği şekline getirilmiştir. Blogger sitenize Google'ın sevdiği başlık tiplerini uygulamak için aşağıdaki adımları düzgünce gerçekleştirin.

Blogger sitelerinde normal başlık şu şekildedir.
Site Başlığı: Yazının Başlığı

Google'ın sevdiği başlık tipi
Yazı Başlığı - Site Başlığı

Şimdi bizde aşağıdaki adımları tamamen gerçekleştirdiğimizde Blogger sitemizin başlıklarını SEO bakımından iyi bir konuma getirmiş olacağız.

- Blogunuzun HTML Düzenle bölümüne girin. Şablonunuzun hemen başındaki aşağıdaki kodu bulun.
<title><data:blog.pageTitle/></title>

- Yukarıdaki bulduğunuz kodu şu kodla değiştirin.
<b:if cond='data:blog.pageType == "index"'><title><data:blog.title/></title><b:else/><title><data:blog.pageName/>-<data:blog.title/></title></b:if>

- Yukarıdaki işlemleri tamamladıktan sonra şablonunuzu kaydedin.

Yapılacak işlemler bu kadar.
Diğer Blogger ipuçlarını.

45 yorum:

  1. Çok teşekkür ederim. Çok aradım ama bu kadar güzel ve net anlatımı sitenizde buldum ve kendi siteme uyguladım. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim, çok yararlı oldu.
    Klavyene sağlık. :)

    YanıtlaSil
  3. Teşekkürler Hocam fakat şu site açıklamasında hep kararsız kalıyorum site başlığını yazıyorum bi sakıncası olmaz umarım adınızı yazın demişsiniz sitenizin adı sanırım :)

    YanıtlaSil
  4. selam hocam,
    keywords kısmına bir tane mi ekliyoruz, yada virgül, boşluk mu bırakıyoruz? Kısacası daha fazla keywords için ne yapmamız lazım.
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. title düzenlemesini yaptım da meta taglarda tereddüt ediyorum.zaten etiketleri kullanıyorum blogger da bir de metatag düzenlemesi gerekir mi?

    YanıtlaSil
  6. Dün gece blogger başlık sistemini değiştirdim. Küçük ama etkili bir yöntem (yani umarım :) ) Şu tag değiştirmede herhangi bir sorunla karşılaşma ihtimali var mı acaba? Dergi anasayfasına uygulayacağım ve herhangi bir sorunla karşılaşmak iyi olmaz.
    Kolay gelsin, başarılar

    YanıtlaSil
  7. Teşekkürler çok işime yaradı çokta güzel anlatmışsın

    YanıtlaSil
  8. Paylaşım İçin Teşekkürler Temiz ve Net Anlatım ;)

    YanıtlaSil
  9. hele şükür.. net bilgi için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  10. Güzel bilgi peki tekil sayfa link yapısını nasıl ayarlarız ?

    YanıtlaSil
  11. http://enson-teknoloji.blogspot.com çok teşekkürler dediğiniz gibi yaptım

    YanıtlaSil
  12. Şükür:))sonunda gerçekten basit ve anlaşılır anlatım yapılmış biryer buldum.Teşekkürler

    YanıtlaSil
  13. Değerli Yorumlarınız için teşekkürler, yakında blogspot yayınlarına devam edeceğim.. :)

    YanıtlaSil
  14. gayet yeterli ve basit açıklama teşekkür ettik bilgilendirme için

    YanıtlaSil
  15. teşekkürler çok yararlı tag vs bilmiyordum saolun

    YanıtlaSil
  16. http://2dolarkazan.blogspot.com/ denedim işe yarıyor.Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  17. valla harikasın güzel bi anlatım olmuş.2.kısım benimkinde varmış hazır olarak gerek kalmadı yinede cok teşekkürler
    http://www.formasyonistiyoruz.blogspot.com

    YanıtlaSil
  18. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  19. SLM VERDİĞİNİZ BİLGİLER İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM ÇOK İŞİME YARADI. BAŞKA BİR ŞEY DAHA SORMAK İSTİYORUM. BLOGSPOTLAR VE DİĞER BLOGLAR İÇİN ÖZET AKIŞI ADSENSE VE ETKİ ALANLARI İÇİN ADSENSE DEN NASIL YARARLANABİLİRİM ? BİR DE BENİM BLOGUM BAZI DÖNEMLERDE ÇOK İNDEKSTEN DÜŞÜYOR NE YAPMALIYIM ?

    YanıtlaSil
  20. Merhaba,
    Advanse ile ilgili tüm bilgileri googlenin advanse forumunda bulabilirsiniz.

    İndex olayına gelirsek hitinizmi düşüyor yoksa google indexmi siliyor ? tahminimce hitiniz düşünüyordur sizin türünüzde sitelerle link alışverişi yaparsanız hitiniz yükselişe geçicektir.

    YanıtlaSil
  21. Çok teşekkürler bu sistemi deneyeceğim. Umarım faydalı olur.

    YanıtlaSil
  22. Merhaba çok faydalı güzel bir paylaşım olmuş.http://kulturelbellek.blogspot.com/ adlı öğrenci arkadaşlarımıza yardımcı olmak amacıyla bir siteyle uğraşıyorum. Neler Önerirsiniz. Saygılarımla.

    YanıtlaSil
  23. anlatım için telekkürler..

    YanıtlaSil
  24. çok saol
    http://kendimceyazilar.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  25. Teşekkürler hocam çok saol.

    YanıtlaSil
  26. Gayet güzel bilgiler ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  27. teşekkürler güzel paylaşım





    seo uzmanı

    YanıtlaSil
  28. keyword etıket dedugınız anahtar kelımelermı oluyor yenı basladım bılmıyorum

    YanıtlaSil
  29. İsmail
    Aynen öyle.

    YanıtlaSil
  30. Bilgi için teşekkürler ayarları yaptım güzel oldu, ellerinize sağlık efendim.
    http://hergun1yenikarikatur.blogspot.com

    YanıtlaSil
  31. Foodlions.blogspot.com

    denedim işe yaradı teşekkürler

    YanıtlaSil
  32. teşekkürler, güzel anlatım :)

    YanıtlaSil
  33. Mükemmel olmuş kardeş sağol çok aydınlattı beni bu konu kaç yıllık blogger yazarıyım bu sorun beni en sinir eden şeydi arama sırasında çıkan içerik başlığından önce blog adı sayende öğrenip düzelttim tekrar sağol ''Allah''' razı olsun.

    YanıtlaSil
  34. bu kadar temiz anlatım internette bulmak zor. ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  35. bende uyguluyorum sitemde teşekkürler

    YanıtlaSil
  36. teşekkürler... işe yaradı...

    YanıtlaSil
  37. tskler elinize saglik yanliz türkçe karakterler çcikmiyor url de?

    YanıtlaSil
  38. @Filmizle
    Onun için yapılabilecek birşey bilmiyorum arkadaşım :)

    YanıtlaSil
  39. Gerçekten çok teşekkürler umarım işe yarar süpersin

    YanıtlaSil